


Kontrola geometrije visokopreciznim 3D skenerima
Maksimalna učinkovitost
Smanjenje potrošnje goriva
Eliminacija vibracija i buke
Koristeći najnoviju tehnologiju visoko rezolucijskog laserskog skeniranja, razvili smo postupak skeniranja i mjerenja brodskih propelera, omogućujući precizno snimanje geometrije brodskih propelera, bez obzira na njihov oblik ili veličinu
Virtualno rekonstruirana geometrija zatim se pregledava pomoću specijaliziranog softvera kako bi se provjerile sve dimenzije i moguće nepravilnosti na krilima propelera. Softver automatski provjerava sve standardne dimenzije propelera kao što su: korak, debljina krila, oblik hidroprofila, zakrivljenost, nagib itd.
Svi parametri propelera uspoređuju se kroz 3D usporedbu površina, a odstupanja se vizualiziraju bojama u skladu sa standardom. Standard ISO 484/2 specificira dopuštena odstupanja za željenu klasu preciznosti. Evaluacijom debljine krila na svakoj radijalnoj podjeli nam također omogućuje precizno određivanje težine svakog pojedinog krila propelera, što pomaže u utvrđivanju je li propeler pravilno izbalansiran
Brza i precizna inspekcija
Precizno podešavanje i korekcija
Maksimiziranje performansi
PropSAS® certificirani partner
Prop Scan® je revolucionarni izum za testiranje propelera koji omogućuje popravak, modifikaciju i izjednačavanje krila propelera s vrlo visokom preciznošću.
Sofisticirana tehnologija Prop Scana osigurava točnost geometrije, omogućujući našim ovlaštenim tehničarima da podešavaju propeler prema najvišim standardima unutar ISO 484/2 tolerancija.
Prop Scan® omogućuje precizno mjerenje koraka propelera s točnošću do 0,25 mm, ovisno o klasi tolerancije prema kojoj je izrađena geometrija propelera.


Popravak
Adriatic Propeleri obavlja popravke svih vrsta propelera (brončani, aluminijski, nehrđajući čelik). Za popravak, optimizaciju i modifikaciju propelera certificirani smo od strane Bureau Veritasa i Hrvatskog registra brodova. Svi popravljeni ili modificirani propeleri moraju dodatno biti pregledani i korigirani u skladu s ISO 484 standardom. Inspekcija propelera se obavlja pomoću uređaja Prop Scan ili 3D skenera te se popravlja prema klasi koju zahtijeva klijent.
Nedostajući dijelovi propelera obično se mogu TIG zavariti od strane našeg certificiranog zavarivača. Po potrebi, zavari se provjeravaju odgovarajućim penetrantima. Nakon popravka i modifikacije, propeleri se optimiziraju i statički ili dinamički balansiraju.
Brončani i nehrđajući propeleri se poliraju do visokog sjaja, a po potrebi, brončani propeleri mogu biti premazani slojem silikonske zaštite. Aluminijski propeleri se bojaju kvalitetnom izdržljivom crnom bojom.
Optimizacija
Uz pomoć 3D skenera, možemo učinkovito identificirati probleme u radu skeniranjem oblika trupa i konfiguracije drugih pogonskih komponenti. Pomoću posebne tehnike reverznog inženjeringa generiraju se računalni dizajni koji se dalje koriste u posebnim CFD ili empirijskim proračunima. Štoviše, uz pomoć ove tehnologije možemo predložiti moguće opcije nadogradnje postojećeg pogona. Međutim, ponekad je ekonomičnije proizvesti novi, optimizirani prilagođeni propeler za postojeće plovilo, koji će osigurati povoljnije uvjete rada za istu konfiguraciju i značajno povećati učinkovitost pogona, čime se smanjuje potrošnja goriva pri brzini krstarenja.
Modifikacija
Gotovo 95% brodskih propelera nije optimalno za brodove na kojima su instalirani. Propeler je obično proizveden prema projektiranom promjeru i koraku, kao osnovnim parametrima dimenzija propelera, i to je sve. Barem kad govorimo o propelerima za veće brodove. Za manje brodove, propeler je kupljen uz motor, bez obzira na brod i motor na koji će biti instaliran.
Uz pomoć uređaja Prop Scan i pripadajućeg softvera, možemo procijeniti razliku između projektiranih i stvarno postignutih okretaja motora te možemo modificirati ili izraditi optimalan propeler za motor i brod.
Takav propeler imat će velik utjecaj na energetsku učinkovitost i ukupne performanse broda, odnosno motor će biti ispravno (optimalno) opterećen.
Balansiranje
Dinamičko balansiranje
Svakom popravljanom i novoproizvedenom propeleru provodimo dinamičko balansiranje u skladu s normom ISO 1940 1:2003. Ovaj standard daje smjernice za različite vrste uređaja. Kvaliteta balansiranja G6.3 prikladna je za većinu propelera, dok se ocjena G2.5 obično zahtijeva samo za vrlo specijalnu opremu.
Mi nadmašujemo ove standarde i u većini slučajeva nudimo balansiranje u skladu s G2.5 ocjenom. Izbalansiran propeler osigurava puno ugodniju vožnju. Minimiziranje zaostale mase neuravnoteženosti smanjuje amplitudu vibracija i također smanjuje generiranu buku.
Izbalansiran propeler značajno produžuje životni vijek svih ostalih mehaničkih komponenti.
Premaz bojom
PropOne: nebiocidni premaz koji sprječava prianjanje morskih organizama
PropOne je nebiocidni premaz koji sprječava prianjanje morskih organizama na metalne površine u moru. Razvijen je kako bi poboljšao performanse plovila, što je omogućeno njegovom glatkom površinom i izvrsnom zaštitom od korozije.
Zašto je važno koristiti PropOne?
Dobro je poznato da se energetske uštede postižu održavanjem glatke podvodne površine trupa broda i površine propelera. Prisutnost morskih organizama na propelerima smanjuje njihovu učinkovitost. Čak i niska razina obraštanja na površini propelera rezultira gubitkom učinkovitosti od 20%. Visoka razina kontaminacije može dovesti do smanjenja učinkovitosti do 70%.
Poliranje do zrcalnog sjaja
Poliranje do zrcalnog sjaja je proces u kojem se gotov propeler stavlja u uredjaj za poliranje zajedno s posebnim abrazivnim česticama, gdje se odstranjuju neravnine, čisti i polira. Dugotrajni kontakt abrazivnih čestica s propelerom rezultira propelerom s visokim sjajem poput zrcala.
Poliranje propelera do najviše površinske kvalitete povećava performanse propeleru, Poliranje propelera do najviše površinske kvalitete poboljšava njegove performanse, jer se otpor viskoznog trenja na površini lopatica znatno smanjuje, a motor troši manje energije. Polirana površina također odbija organizme i otpornija je na oksidaciju.
Naš uređaj za poliranje sposoban je za poliranje propelera do promjera 820 mm.