Rad obuhvaća pripreme i izradu analize računalne dinamike fluida (CFD) u cilju promatranja odstupanja performansi u otvorenoj vožnji vijka kao posljedice nedostatne kvalitete izrade. Nadalje, procjenjujemo geometrijske utjecaje na performanse brodskog vijka s obzirom na tolerancijske klase prema standardu ISO 484. Također se razmatra učinak veličine tetraedarske mreže. Uz pomoć empirijskih proračuna i kriterija konvergencije dobivamo odgovarajuću mrežu za rad. Uzimajući sve to u obzir, definiramo CFD eksperiment u jednakim uvjetima za sve tolerancijske klase. Na kraju se svi dobiveni podaci uspoređuju s referencom iz stvarnog eksperimenta u stvarnoj veličini. Konačno, uspostavlja se veza između stvarnog i numeričkog eksperimenta, za buduća predviđanja poboljšanja potrošnje goriva.
Unatoč pogreškama vezanim uz fizička mjerenja i konačne CFD podatke o potrošnji goriva, CFD simulacije su očito bile u mogućnosti točno predvidjeti poboljšanje ekonomičnosti goriva među tolerancijskim klasama. Numerički CFD eksperimenti predvidjeli su jednaku količinu postotnog poboljšanja kao i fizička mjerenja s različitim geometrijama vijaka. U ovom slučaju, namjera je bila predvidjeti relativno poboljšanje ekonomičnosti goriva zbog poboljšane kvalitete geometrije. Ova točna predikcija je mnogo preciznija od apsolutne predikcije potrošnje goriva u l/h. Oba eksperimenta pokazala su relativno poboljšanje potrošnje goriva od 4,6% zbog bolje tolerancijske klase.
Stoga možemo zaključiti da su numeričke simulacije bile u stanju točno predvidjeti količinu poboljšanja. Prekomjerna pogreška u potrošnji energije rezultat je različitih čimbenika koji smanjuju vrijeme izračuna. Kao što je opravdano, ta pogreška ne predstavlja problem, jer je ideja bila predvidjeti razlike u potrošnji goriva, a ne predviđanje stvarne potrošnje goriva.